Energija! Vitalnost! Spelta Vita proizvodi!
Informacije i naručivanje: +381 61 575 3699

Autofagija

Autofagija

Autofagija ili dobrovoljno gladovanje je metabolički proces kojim ćelije razgrađuju i recikliraju svoje komponente i time telu obezbeđuju energiju i pospešuju proces obnove ćelija. Ćelije autofagijom odstranjuju oštećene proteine i organele. Odličan alat protiv starenja, insulinske rezistencije i dijabetesa, autoimunih bolesti i jos puno zdravstvenih benefita možete očekivati... Ukoliko želite detaljnije o autofagiji, imate na internetu mnogo edukovanije i elokventnije ljude koji će detaljno objasniti (takođe potrazite pod terminom intermitentni fasting). Ja cu danas podeliti sa vama neke ideje kako možete najbolje iskoristi autofagiju uz vaš trening i vaš trening uz autofagiju.

Kako trening utiče na autofagiju?

Sat vremena koje provedete trenirajući u procesu autofagije se računa kao 3 sata u mirovanju ili 5 sati spavanja. Stručnjaci kada pričaju o autofagiji, okvirno govore vreme za koje će se pokrenuti, recimo od 12, 13 sati pa naviše. Radi se o tome da brzina metabolizma utiče na vreme. Ubrzavanjem metabolizma treningom smanjujete vreme pokretanja autofagije. A ukoliko želite da se odbranite od "napada gladi", takođe možete upotrebiti trening kao sredstvo. Trenažni proces će pokrenuti energiju iz masti i vaš nivo šećera u krvi će postati optimalan.

Kada trenirati tokom autofagije!?

Ukoliko želite da smršate, najbolje bi bilo da trening stavite pre doručka, a ukoliko želite da povećate mišićnu masu, onda je najbolje da trening stavite 2 do 3 sata posle doručka. Trening će svakako doprineti vašoj autofagiji i autofagija ce svakako doprineti vašem treningu - u bilo kojoj varijanti oni se odlično slažu!

Kako autofagija utiče na mišiće

Iskreno vaši mišići se neće radovati autofagiji. Ukoliko želite da povećate mišićnu masu trebalo bi da imate čest unos proteina što je kontradiktorno autofagiji. Kako bi gubitak mišićne mase bio minimalan, moj savet bi bio da obroke završavate sa nekim proteinski bogatom obrokom. Obrok koji sadrži masti i proteine učiniće da duže imate osećaj stitosti, a tad će i vaš nivo insulina pre da se spusti i efekat će biti brži i kvalitetniji. Tako se autofagija često preporučuje uz popularne "keto" dijete.

Ukoliko ste sportista ili samo želite da očuvate ili čak i povećate mišićnu masu, preporučujem vam autofagiju od 16 sati gladovanja, ne više. Ona vam može dati jednako korisne benefite po vaše zdravlje, možda čak i bolje, ali je u tom slučaju bitno da ste redovni i da napravite kontinuitet u procesu.

Hidratacija!

Vodite računa o hidrataciji tokom autofagije. Sam proces će bolje raditi ukoliko unesete dovoljno vode jer voda je ta koja "pere" produkte metaboličkog smeća i ubrzavanjem cirkulacije proces će biti kvalitetniji, a kada ste u trenažnom proscesu potrebe vode mnogostruko skaču.

Spelta Vita proizvodi i autofagija

Svi Spelta Vita proizvodi jednostavno i dobro mogu da se uvrste u bilo koju ishranu tako i kod autofagije. Zeleni sokovi od spelte i ječma pružaju više energije, ubrzavaju detoksikaciju tela, jačaju imunitet i povoljno utiču na nervni sistem. Svi naši proizvodi koji su na bazi ječmenog soka pomažu regeneraciju i relaksaciju mišića i smanjuju upalne procese.

Spelta Vita, trening i Autofagija će vam pomoći da usporite starenje, a ubrzate vaš metabolizam.

Autor: Vladimir Danilović dipl. profesor sporta
 

Pošalji komentar

0
Komentara

Imaš na raspolaganju 1000 karaktera

Komentari

Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove ovog Internet portala. Komentari su moderirani i odobravani u skladu sa opštim pravilima i uslovima.
Koristimo kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa, pružanje funkcija društvenih medija i analiziranje saobraćaja.
Koristimo kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa.